jessans

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Jessica - 27 maj 2011 21:21

fast man är funktionshindrad!!

Jag jobbar som vårdare och träffar fuktionshindra varje dag, Allt från downs, autism, utvecklingsstörda you name it, vissa fall är svårare än andra.

Men jag är lycklig när jag får gå till mitt jobb och träffa dessa människor. Man får vara med om så mycket vackert.

tro inte att det bara är att torka skit och mata, spyor, sondmatning och hela karusellen, det är så mycket mer!

att gå i från jobbet och känna att man har lyckat få denna människan att må i världsklass är det bästa som finns! Man sover så gott om nätterna när man vet att man har gjort något bra.

det är så jädrans roligt att jobba med männsikor i olika åldrar, små barn som gamla skruttiga :)

Jag älskar mitt jobb. :)

En gammal låt och video Helt underbar! :)



Vi fick lära oss en sak i skolan som har ändrat lite syn på saker och ting. och det är det att funktionshindrad och handikappad är inte samma sak.

funktionshindrad är när man har ett problem så man inte fungerar riktigt.

tex. om man har glasögon,downs blablala..

men skulle jag sno glasögonen från en person som har det så blir den handikappad.

Handikapp är alltså vad man kan göra. liksom, samhället gör folk handikappade. det är inget man ÄR..

jag tror inte ni fattar vad jag menar men iaf..


Ovido - Quiz & Flashcards